Változatos ősz.

Négy éve élek Hollandiában és ez volt első olyan nyaram amikor nagyon kevés csapadék esett és a horgászat főként fényváltáskor volt eredményes.Szeptember elsejével megérkezett az ősz és tudtam eljött az időm és minden szabadidőm pergetéssel kell töltenem.Első nap már érezni lehetett,hogy az eddig üresnek hitt pályán ott van a hal és csak a megfelelő csalit kell dobni.Vasárnap délutáni pergetés pont olyan volt amilyennek megálmodtam,sok sügér mellett egy meglepetés csuka is tiszteletét tette.










Sajnos hétköznap nem volt sok időm horgászni és amikor kint voltam akkor is a csak kisebb halakat sikerült fognom amiket fényképezés nélkül visszaengedtem.Aztán hétvégére megjött az eső és én már korán reggel elindultam horgászni,jól tudtam ez egy olyan nap lesz amikor végre foghatok egy szebb példányt.Minimális felszereléssel,de annál nagyobb kedvel indultam neki a napnak,két csomag Zman rák mellett csak egy kisebb doboz volt nálam.Pár hete elkezdett fájni a hátam és azóta megpróbálok minél kevesebb felszereléssel horgászni.Kemény nap volt,egyik pillanatban esett az eső és pár percel később már sütött a nap.Igazi örömpeca volt,rengeteg kapásom volt és végül sikerült egy nagy példányt is becsapnom.







Másnap is ugyan olyan idő volt mint szombaton,de most egy másik helyen próbálkoztam ugyan azzal a csalival.Vasárnap délutáni foglalkozás is elérte a célját,jól éreztem magamat és sok szép halat fogtam,de most az álom negyvenes helyett jó harmincas aranyozta be a napomat.






Hétköznapokat komolyabb hal nélkül megúsztam aminek nem nagyon örültem.Eljött a hétvége,de sajnos időjárás nem éppen kedvezett az általam favorizált módszernek.Közel hat órán keresztül kint voltam és csak az átlag méret kívánta meg a csalimat.Már úgy gondoltam feladom és elmegyek haza,de előtte megállok egy jó helyen.Utolsó helyen pár dobás után volt egy ígéretes kapásom ami nem akadt,utána közelebb dobva a kövezéshez sikerült becsapnom őkelmét.Gyönyörű sügér visszaengedését fel akartam venni videóra,de a telefonom beleesett a csatornába.Szerencsére még mindig üzemképes és remélem még pár évet kibír.






Ez az év nem a felszíni csalikról szólt,számos alkalommal próbáltam őket,de mindegyik alkalommal kudarcot vallottam.Ennek fényében minden egyes csalit a nagy dobozomba száműztem és csak gumikkal horgásztam.Tegnap késő délután kimentem pergetni és láttam,hogy a halak vízközt mozognak.Ezzel a ténnyel nem törődve elkezdtem gumival dobálni és egy óra pergetés után még egy halat sem sikerült fognom.Kicsit már kezdtem unni,hogy nincs kapásom ezért elővettem a dobozom és azt láttam,hogy egy felszíni csali valahogy ott maradt a gumik között.Már nem akartam sokáig maradni és gondoltam az utolsó fél órában dobok vele párat.Halak főként a csatorna szélén a fal mellett vannak ezért én is oda kezdtem el dobálni és pár dobás sikerült is megfogni az első felszíni csalival fogott banditám.Hatalmas öröm volt kézbe venni még úgy is,hogy nem volt nagy.Annyira belejöttem,hogy úgy gondoltam jobb lesz odébb állni és megkeresni azt a méretet amit már nem kell beletartani a fényképezőgépbe.Folyamatosan változtattam a helyemet,de csak átlag halak üldözték a csalimat.Már kezdtem fázni és úgy gondoltam jobb lesz hazamenni amikor az utolsó helyen a nagy ő olyan odavert a csalimnak,hogy nem jutottam szóhoz.Nagyon örültem neki főként azért mert popperrel sikerült becsapnom.









Hiába volt több betlis napom a felszíni csalikkal még is ott van a helyük a dobozomba mert kitudja melyik nap segítenek hozzá egy szebb hal megfogásához.Ezek után gumik mellett mindig lesz nálam pár olyan csalit amit változó körülményekhez alkalmazkodva hadba foghatok.

Megjegyzések