Seabass fishing

Korábbi bejegyzésemben már volt róla szó,hogy idén szeretnék tengeren is pergetni.Áprilisi változékony időjárásban a víz még hideg volt a seabass pergetéshez.Első ami a legfontosabb volt,hogy minél több infót megtudjak erről a halról.Interneten olvasgattam róla és a helyi horgászboltos volt olyan kedves megmutatta,hogy merre is érdemes próbálkoznom.

Seabass elterjedési területe az Atlanti-óceán keleti és az Északi-tenger déli fele.A balti tengerben ritka,de megtalálható a Földközi- és a Fekete-tengeren is.A hal testhossza 40-70 centiméter,de legfeljebb 103 centiméter.A fiatalok kis rajokban,az idősebb példányok magányosan élnek.Nyáron a partok közelébe vonulnak.Tápláléka apró halrajok,például Szardínia.Legjobb pergetni rá éjszaka,de azért nappal is fogható.


Körülbelül ennyit tudtam a halról horgászat előtt,ezek után már csak a lustaságomat kellett legyőzni.Felszerelésről és a csalikról is írnék pár sort hát,ha érdekel valakit.Külön botot nem vettem a tengeri pergetéshez ezért 2.4 méteres Abu Garcia venerate volt a társam.Rozemeijer orsót vittem magammal aminek a dobján tízes spiderware fonott van jelenleg,tiszta víz miatt pedig fluorocarbon előkét kötöttem.Ne tudják meg micsoda kínokat éltem át amíg sikerült megkötnöm :)

Csupán egy doboz csalit vittem magammal mert kellett a hely a dobozos sörnek.Méregdrága fiiish gumik mellett pár Rapala wobblert pakoltam el.Ennyi csali bőven elég mivel úgy is azt fogom dobálni amire elsőre lesz kapásom.Vezetési technikáról annyit tudtam meg,hogy jó gyorsan kell vezetni a csalit mint,ha balinra pergetnék.


Nyáron a seabass kedveli a partközeli vizeket ezért a helyszín az Északi-tengeri csatorna volt ami közelebb van hozzám mint sarki lottózó. Mellékelt kép ábrázolja,hogy elég nagy a pálya és nem árt némi helyismeret.Térképen nagyjából bejelöltem hol lakok,ha véletlenül valaki házi pálinkát akarna küldeni nekem :)












Fiiish Black Minnow




Első Seabass

Kellemes kora nyári idő volt,ilyenkor még akkor is öröm lett volna a horgászat,ha betlizek,Nem bíztam magamban,de kitartóan dobáltam és vártam a kapást.Csak dobáltam és dobáltam,próbáltam eltalálni a megfelelő sebességet amikor egy erős rávágásra  rántottam be.Hihetetlen erő volt benne és nem hittem el,hogy hal van a horgomon.Merítőháló nélkül kénytelen voltam a csúszós köveken besétálni a halért.Ott abban a pillanatban nem érdekelt az sem,hogy összetörhetem magam,bementem a köveken és kivettem az első halam.Nem mértem le,de körülbelül 45 centiméter lehetett.


Örömteli pillanatok közepette arra lettem figyelmes,hogy egy hajó megy végig a pályán.Nem tudtam miként reagálnak a halak rá ezért inkább elmentem egy másik helyre.




Második helyen már nyugodtabb volt a víz és rengeteg halat láttam úszkálni a partszélben.Látott halra hiába dobáltam,őket minden érdekelte kivéve a csalim.









Első alkalommal sikerült két szép példányt fognom és amiért ilyen közel van biztos vagyok benne,hogy többször is kimegyek.Viszont,ha komolyabban akarok foglalkozni eme halfaj horgászatával akkor mindenképpen vennem kell egy hosszabb pergetőbotot.



Megjegyzések