Eső után

Közel két hétig nem nagyon volt alkalmam kimenni horgászni,szélsőséges időjárás mellett nem láttam értelmét a parton szenvedni.Minden nap esett az eső és annyira fújt a szél,hogy már magában kijutni a partra is kínszenvedés lett volna.Azokon a napokon amikor némi értelme lett volna horgászni akkor pedig dolgoztam,ilyen az én formám.Mielőtt a megmondó emberek nekem esnének kérem nézzék meg,hogy Hollandiában jelenleg még nincs fajlagos tilalom egyik ragadozó halra sem.Fogadások és a filmezések mellett szívesen nézegetem a csoportokba felöltött fogásokat és sajnos azt tapasztalom,hogy nagyon sok embert kurvára nem érdekel a tilalom.Na most kérem szépen,ha harcsára még nincs tilalom akkor most én bármikor kimehetnék pergetni?Tételezzük fel,hogy vasárnapi ebéd után kimegyek a közeli folyóra harcsára pergetni és az ellenőr pedig megakar büntetni akkor nekem elég annyit mondanom,hogy harcsára pergetek?Szerintem jóval több süllő akad horogra mint harcsa.Ez az én saját véleményem,lehet sokan nem így gondolják és nap mint nap kimennek tilalom alatt is horgászni..



Hollandiában eltudják fogadni az emberek,hogy tilalmi idő alatt tilos az adott fajra horgászni.Két hónapban egyedül legyező horgászat engedélyezett 2.5 centiméternél kisebb csalival..Talán majd egyszer otthon is másképp fognak gondolkodni az emberek és meglátják,hogy hosszú távon érdemes betartani a fajlagos tilalmi időt.Aki szerint nincs értelme az kérem nézze meg az itteni fogásokat,mennyiségben és méretben jóval jobb mint otthon.Hollandiában élmény a horgászat,tényleg bármikor és bárhol beugorhat egy kapitális süllő,csuka vagy akár sügér.Csoportokba való vitázás helyett írtam ezt le,nekem már nincs időm órákat vitázni ezen.



Eddigi tapasztalataim alapján a változóan felhős és szeles időben érdemes kimenni horgászni mert a süllők jóval aktívabbak mint egy átlagos napon.Ezen hétvégén pont ilyen idő volt és én minden percét élveztem még akkor is amikor eddigieknél megszokottnál kevesebb kapásom volt.








Szeles időben kifejezetten a nádas előtti szakaszokat vallattam és az összes halat onnan sikerült fogni.Mivel sajnos kicsit jobban fújt a szél mint az én vártam ezért most a  2.5 grammos fejnél egy grammal nagyobb fejjel pergettem.Párszor már próbáltam 5 grammos és nagyobb fejjel itt halat fogni,de soha nem jártam sikerrel.

















Mivel már pár hónapja ezelőtt vettem ruhát azokra a napokra amikor esik az eső ezért most vasárnap nem nagyon zavart az eső,dolognak egyetlen egy szépséghibája az volt,hogy csak a kabát volt rajtam és az nadrágot otthon felejtettem.Szeretek kis gumikkal pergetni,de nem kis halakra!Viszont amit nayon sajnálok,hogy utóbbi időben szinte soha nem horgásztam wobblerrel.Kis kedvenceimet elővettem a vitrinből és a legközelebbi alkalommal velem fognak tartani.



Megjegyzések