36 óra pokol.

Sajnos velem nem mindig történnek érdekes dolgok amiről írhatnék,de most kivételesen olyan történetet akarok elmesélni amivel sok embernek segíthetek.Sürgősen haza kellett utaznom és repülőjegy már túl drága volt és elég macerás lett volna eljutni a reptérre.

Személy és csomagszállító cégek úgy szaporodnak mint az egerek,viszont nagyon kevés olyan cég van amelyik a dunántúli régióba és szálit.Sajnos a hirdetésemre senki nem jelentkezett aki számomra praktikus megoldást kínált volna.Nem volt más elkezdtem kérdezősködni,hogy ki az aki elvinne engem Zala megyébe.Sajnos nagyon sokan nem vették komolyan a kérésemet,az első fuvarozó Győrben akart kitenni vasárnap délelőtt.Győr Zalaegerszeg távolság sem kicsi és vasárnap igen kevés járat közül választhattam volna és ezért is mondtam nemet erre az útra.


Kővetkező magánszemély aki fuvarozásból keresi meg a kenyérre valót még válaszra sem méltatott.Egyik nap megírtam mit szeretnék és mikor,mivel nem volt ismerősöm ezért nem látta az üzenetem.Bejelöltem ismerősnek és pár nap múlva kaptam a visszajelzést,hogy elfogadta a kérésem és még pár halas képemet is lájkolta.

Válasz a mai napig nem érkezett.




Aztán az egyik nap délutáni kávém mellett végre megtaláltam a számomra ideális fuvarost.Nem szórakoztam gyors ráírtam és elmondtam neki mit szeretnék.Válaszra nem kellett sokat várnom,ezek után megbeszéltük hova szeretnék utazni és mikor.Utána nap kapom a telefont,hogy akkor holnap jönnek értem.Elég furán néztem és azt sem tudtam,hogy most mit mondjak.Kapcsolattartó az mondta én írtam,hogy szerdán akarok utazni.Visszanéztem és elmondtam,hogy én ilyet még véletlenül sem írtam és szombaton mindenféleképpen utazni akarok.Utána lévő napokban megtörtént az egyeztetés mire várhatom őket.

Jól tudtam nem fognak időben ide érni,de még is elkészült időben :) Szombat reggeli érkezés helyett kora délután jöttek értem.Mivel a busz késett ezért a főnök jött el értem.Még be sem szálltam a kocsiba,de már rátért az anyagi részére.finoman utalt rá,hogy fizetni kellene.Még egy métert sem tettünk meg,de fizessek?Mivel finoman utalt rá ezért én is finoman elmondtam,hogy még ráérek rendezni a mocskos anyagiakat.


Elmondta mi a helyzet amire sajnos nem tudtam mit mondani.Busz késik mert dugóba került és még el kell mennie Belgiumba egy utasért.Itt már tudtam nem fogok időben hazaérni.Pedig abban a hitben voltam,hogy reggelire hazaérek.Később kiderült még a délutáni focimeccsre sem érek haza..


Sofőr egész úton telefonált ami engem roppantul zavart.Abba a hitben voltam sofőrnek az utat kell figyelni és nem a telefonon lógni és intézni a személyes dolgait.Út felénél felvettünk egy csomagot és utána indultunk tovább.Aztán egy óra utazás után jött a telefon,hogy fel kell venni egy embert Németországban.Emlitett pácienst felvettük és utána elmentünk egy utánfutóért ami egy kis városban volt lerakva.Pár óra utazás alatt 3 kitérő volt amiről én semmit sem tudtam.

Este nyolcra érkeztünk Kölnbe ahol felmentünk a tulajhoz,hogy bevárjuk a buszt.Azt mondta elvileg még éjfél előtt itt lesznek addig nyugodtan feküdjek le aludni és majd szól.Idegen helyen igen nehezen alszok el,de itt sikerült..Pár óra alvás után azzal az örömhírrel szolgált,hogy a busz még többet fog késni és nyugodtan aludjak.

Reggel négyig aludtam amikor odaért a busz,közelben lévő benzinkúton volt a találkozó.Itt átpakoltunk és megbeszélték az útvonalat.Végre megtört a jég és elindultunk haza!!!Kicsit izgatott voltam mert nem tudtam a merre megyünk és mikor érhetek haza.


Elsőnek is Németországban kellett kitenni,felvenni csomagot aztán ismét egy helyen felvenni csomagot és aztán innen egyenesen Cece,Dunaalmási,Baja és aztán Zala megye.Aki kicsit jobban ismeri Magyarországot azt tudja,hogy ez egy kibaszott nagy kerülő.

Itt már megírtam a végrendeletemet és gondolkoztam még is hogyan tudnék előbb hazaérni.Itt már felajánlották,hogy kiraknak Győrben vagy Szombathelyen.Nem tetszett az ötlet mert nekem nem volt kedvem vasárnap este vonatozni.Pár megállás után megkérdeztem,hogy akkor visszakapom a pénzem egy részét,ha egyszer engem nem akarnak elvinni házhoz.Természetes a válaszon nem lepődtem meg,megmondták ők elvinnének házhoz szívesen csak várjam ki a sorom.Bejártam Hollandiát,Németországot és még ezek után csináljak egy hatalmas kört Magyarországon?Miért?

Nagyon lassan haladtunk mivel az egyik útitársnak félóránként valami dolga akadt.Annyiszor megálltunk,hogy azt el nem tudom mondani.Éhes volt akkor megálltunk venni valamit,de itt nem jó mert drága és ő nem vesz semmit.Mentünk tovább akkor ismét megálltunk megint vásárolni és akkor vett magának egy hamburgert,na jó mondom ezek után remélem nem lesz ismét éhes.Fél óra sem telt,de már neki vécére kell menni és jó lenne ismét megállni.Sajnos ő sem tudott aludni a kocsiban és már már annyira ideges voltam rá,hogy mondtam tegyük ki valahol és menjünk tovább.Ezt még ki sem mondtam és akkor jött a nagy ötlet,hogy van még kis pénze és ő éhes.


Természetesen erről a cég nem tehet,ők azt viszik haza aki fizet érte.Igaz itt megjegyezném nyugodtan szólhattak volna neki,hogy mi lenne,ha egy helyen intézné el a dolgait.

Még két dolog ami engem nagyon zavart.Utastól miért várják el,hogy pakoljon?Persze megkértek segítsek,de akkor ők miért nézik ahogyan én pakolok.Arra hivatkoztak gyorsan pakoljunk és akkor előbb hazaérünk amit megértek,de akkor a következő bokornál miért álltunk meg?


Nagyon lassan haladtunk,sok helyen megálltunk és sajnos én meg nem tudok elaludni a hátsóülésen.Cél előtt kiakartak rakni és azt mondták onnan intézzek magamnak fuvart.Sajnos nem volt életképes a magyar számom és az wifi sajnos csak Németországban volt elérhető.Nem sikerült fuvart intéznem és addig mondtam a magamét amíg azt nem mondták,hogy jó hazavisznek csak ne lázadjak.



Kérem szépen!!!Én kifizettem házig az utat akkor miért lenne lázadás,ha szólok érte?Hétfőn hajnali egykor hazaértem ami után nem volt nehéz elaludnom,36 óra aoaltt értem haza és abból nyolcat Kölnben aludtam.Szóval 125 eurot fizettem azért,hogy 28 órát utazzak..

Fuvaros cégek ébresztő.Ideje lenne elgondolkozni rajta,hogy még is miért kértek ennyi pénzt.36 órát utazás után még azt kapom,hogy én lázadok.Csomagot kell kiküldeni akkor nem érdekel 28 vagy 48 óra.


Ez volt az első és az utolsó,hogy ilyen céggel utaztam.Aki elolvasta ezt a történetet az jól gondolja  meg,hogy ezek után kivel utazik...


Aki háztól-házig akar utazni az jól gondolja meg kivel utazik!!!!







Megjegyzések

  1. Mert mindig az utaztató.... Ha egyszer a kedves utas venné a fáradtságot és csak egy picit is körüljárná, hogy kivel utazik akkor sokkal kevesebb ilyen eset történne. Sajnálom ami veled történt de nem feltétlen kell általánosítani. Nálunk hetente 6-10 utas teszi azt, hogy helyet foglal, majd amikor megyünk érte akkor telefon kikapcsolva és sehol senki. Ennek ellenére nem mondjuk azt, hogy "jajj utast soha többé". Mi is járunk szombaton Zala-, Somogy- és Tolna megyékbe egyaránt. Kölnből is maximum 15-18 óra ha minden rosszul (stau, időjárás, útjavítás stb...) sül el akkor is. Hivatalosan tesszük amit teszünk, új autókkal és váltó gépkocsivezetőkkel dolgozunk, nem viszünk csomagot, nem húzunk utánfutót csak az utast visszük. Számlát adunk és szolgáltatunk. Viszont 20-40 euróért ez nem megy.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése