A látszat csal.



Tavaly nyáron elmentem párszor horgászni a barátaimmal,bár akkor még nem igazán érdekelt komolyabban a horgászat.Azon télen elhatároztam,hogy kiváltom az éves horgász engedélyt az egyik közeli tóra.Sajnos alig találni olyan helyet ahova elfogadható áron éves engedélyt vehetek.

Kitartó keresés után leltem rá a csömödéri tóra és akkor még úgy gondoltam,hogy a 33 ezer forint az éves engedélyért nem sok.Már decemberben voltam lent megnézni,hogy milyen állapotban van a tó és szomorú látvány fogadott:(Tóban alig volt víz és hatalmas nagy gaz volt a tó mederben.

Elnök az ígérte,hogy az év elején már helyreáll a vízszint.Természetesen rengeteg jó dolgot mondott a helyről,nagy halakat lehet fogni és,hogy milyen rendes emberek horgásznak itt.Nem is kellett több is kiváltottam az engedélyt.





Jó látni a képen,hogy a stégek nem manapság voltak víz alatt.Alacsony vízállásnál sem jutott eszükbe,hogy azt a rengeteg tuskót kiszedjék a mederből.Szemét és a nagy gaz sem zavarta a helyi horgászokat.Ezen a részen dobáltam párat a nap folyamán.Két fenekező vég szereléken kívül mást nem sikerült fogni,sokat ezen a részen nem dobáltam.Fájó érzés lett volna leakadni a kedvenc csalimmal.


Annyira ne szaladjunk előre.Szóval az év elején rengeteg jártam pecázni és sok új ismerősre tettem szert.Akkor még úgy gondoltam,hogy itt mindenki betartja a szabályokat.Voltak alkalmak amikor a mellettem ülő horgász elmesélte,hogy mik történnek itt,őszinte leszek:akkor még eszembe sem jutott,hogy ezek igaz történetek.

A pletykák arról szóltak,hogy sok olyan ember van, aki gátlástalanul hordja haza a halat.de én jót röhögtem rajta és pecáztam tovább.Az egyik nyári horgászatom során kukoricával fogtam egy kisebb csukát és a szomszéd horgász könyörgött,hogy adjam neki.Gondolkodás nélkül visszadobtam és mondtam neki,hogy méretet aluli volt,utána elmondta a véleményét,miszerint itt senkit sem érdekelnek a szabályok és akkor mi se törődjünk vele.


Volt egy nagyobb haveri társaság akiket nem sikerült a szívembe zárnom.Róluk annyit érdemes tudni,hogy etető hajóval hordták be a szereléket és olyan távolságba horgásztak amit megdobni lehetetlen.Rengeteg halat fogtak ebben az évben és amiket én láttam abból egy sem került vissza a tóba.Ebből hány halat írtak be a fogási naplóba azt nem tudni...Ilyenkor hol vannak az ellenőrök?Róluk is hallottam pár szaftos sztorit,viszont ezekről nem mesélek, mert nincs rá bizonyítékom.



Mai peca végén nagyon ideges lettem... Ebéd előtt kimentem a tóra egyet pergetni,mint mindig,most is kevesen voltak kint.Idő hiányában nem sokat beszélgettem vele,inkább gyorsan felszereltem a botot és nekiálltam pecázni..Jó idő volt és nagyon jól éreztem magam,pár dobás után sikerült egy kisebb csukát fognom,sajnos képet róla nem sikerült csinálnom.:(






Erre a szép pénteki napra elővettem a 3 méteres Manta pergető botomat.Orsóból nem állok valami jól ezért most is a Cormoran orsót használtam,majd talán télen beruházok egy új orsóra.
Fehér gumihal mellett ismét a Salmo wobbler volt a favorit.Nagy szélben nem mindig sikerült oda dobnom ahova szerettem volna..


Szokásos helyen ismét sikerült fognom egy csukát,igaz a rekord listákat nem fogom vele megostromolni:)




Ha ez a wobbler mesélni tudna:)




Méret nem számit...


Elsőnek amikor rávágott a csalira nem akadt meg jól és leakadt.A csuka mohóságát kihasználva még párat dobtam azon a helyen és az menetrendszerűen érkezett és elkapta a műcsalit.Az akrobatikus mozdulatok sem segítettek rajta és sikerült a partra emelnem.Fényképezés után visszakerült az éltető elemébe.



A nagy fogás után visszamentem az ismerősömhöz beszélgetni és gondoltam párat dobok mellette mielőtt összepakolnék.Két bot mellett elsétáltam megláttam még egyet a part oldalának támasztva,akárhogy is számoltam három botot láttam bedobva,így azon a helyen így nem sikerült bedobnom a csalimat.Furán néztem a kollégára de nem esett le neki,hogy mi lehet a gond.Abban a pillanatban,hogy egy kicsit odébb mentem kapása lett azon a boton amit harmadiknak dobott be.Szép süllőt sikerült neki fogni.Fogás után elmondtam neki a véleményem,nagyon nem tetszett neki a dolog.Tudta,hogy igazam van,de még is harcolt a saját igazáért,mert szerinte mindenki lopja a halat akkor ő miért ne tenné.


Nem nehéz elképzelni,hogy mennyi hal lehet még a tóban,ha a tolvajok viszik a nagyokat én meg visszadobom a kicsiket:)
Süllőt a nap folyamán nem sikerült fognom,talán majd holnap.Miért ilyen kapzsi a magyar ember?


Jövőre odébb is állok és egy másik helyre váltom ki az engedélyt.Itt viszont ha gyűlés lesz,akkor majd felállok és elmondom a véleményem mindenki előtt.
Remélem holnap nagyobb hal akad a horgomra...




UI:Héten még egy bejegyzésre szakítok időt:)


Bye

Megjegyzések