Topwater vasárnap

Nagyon rég írtam ide és úgy gondolom elég nehéz egy olyan módszerről mesélni amiben még jó magam is kezdő vagyok.Kitartó horgásznak tartóm magam,de eddig soha nem fordult velem elő,hogy végig felszíni csalikkal pergessek.Két hete történt egy kisebb baleset,hajnali ébresztőt nem vettem észre és majdnem dél volt amire kimásztam az ágyból.Vasárnap nem telhet el horgászat nélkül ezért úgy döntöttem kimegyek a tengerre szerencsét próbálni.Jó időt kihasználva két darab felszíni csalit is magammal vittem és feltett szándékom volt legalább az egyikkel halat fogni.



River2Sea Rover

Illex Binksy nem akart jól mozogni vagy csak én voltam béna hozzá,de hamar visszakerült a dobozba.Gumik mellett már csak River2Sea Rover volt nálam ezért azzal kezdtem el vallatni a tengert.Jó mozgott és úgy éreztem bármelyik pillanatban egy halnak is megfog tetszeni.Jó egy óra dobálás után volt egy lekövetésem és akkor már kezdtem elhinni,hogy jól csinálom.Oldalszélben a hullámzó tengeren nem mindig sikerült jól vezetni a csalit és számos alkalommal a sirály elől kellett elrántanom.




Naplementés képet nem akartam csinálni ezért úgy döntöttem addig dobálok amíg nem fogok egy tengeri sügeret.Közel két óra pergetés után sikerült megfognom az első halam,hihetetlen jó volt meglátni a csalim mögött és ennél már csak a kapás volt jobb érzés :)


Első

Ebből a méretből sikerült párat fognom és sokkal jobban örültem neki mint,ha gumival fogtam volna.
Úgy voltam vele most egy ideig csak ide járok,de sajnos másnap jött a hideg zuhany.Viharos szél mellett minden nap esett az eső és nem volt esélyem kijutni dobálni.

Vasárnap ismét ideális körülmények voltak felszíni pergetéshez és ebéd után egyből ki is mentem.Apály idején értem ki és szokásos közepes erősségű nyugati szélben elkezdtem dobálni.



Nem egyszerű úgy pergetni,hogy egyszerre kell nézni a csalit és támadó sirályokat.Közel egy óra dobálás után szinte felrobbant a vízfelszín és hatalmas erővel kapta el a csalimat.Itt már tudtam,hogy jobb hallal van dolgom és kemény fárasztás után büszkén tekintettem az eddig legnagyobb topwateres halamra.






Fotózás közben még mindig a kapás hatása alatt voltam és nem figyeltem arra,hogy jó képet csináljak.Nem baj,az a lényeg sértetlenül visszakerült a vízbe.Utána már nem volt több kapásom pedig még dagály idején is dobáltam a meredek falról.



Elvileg a napokban ideális körülmények lesznek a felszíni pergetéshez és már korán reggel kimegyek.Be kell vallanom ez a módszer megfertőzött és ezek után jóval több időt fogok rá szentelni.

Megjegyzések