Ned rig - Mi is a nyerő technika?

Gumihalas technikák közül már nagyon sokat kipróbáltam és mind közül a nedrig bizonyult a legjobbnak.Ezt módszer két évvel ezelőtt használtam elsőnek és egy óra dobálás után feladtam és több mint egy éven át hozzá sem nyúltam.Nem láttam benne fantáziát és akkor még nem nagyon hittem a no action csalikban.




Ned Kehde,az amerikai horgászlegenda ezt a módszert,más néven MidWest Finesse technikát dolgozta ki a hideg vízben való fekete sügér horgászathoz.A siker titka a lebegő csali és a speciális jig kombinációja nagyon lassú csali vezetéssel.



 
Finesse SchroomZ jigfejeket használok amik a normál fejeknél lassabban süllyednek.A lebegő csalik ezzel a fejjel használva egyenesen állnak a fenéken.Csali vezetésről akár könyvet is lehetne írni,de én inkább mellékelek egy képet ami négy módszert ismertet.



Képen látható módszerek közül a másodikat használom,lassú tempó mellett sok apró pöccintéssel teszem odébb a csalit és számos alkalommal volt kapásom a fenéken lévő csalira.Csali és a jigfej mellett a legfontosabb a nyugdíjas tempó,nekem sokáig tartott megszokni,hogy ez nem lóverseny és meg kell várnom amíg a csali nyugodtan leér.



Kisebb csatornákra megyek horgászni ahol az átlagmélység körülbelül három méter oda az egy részes Berkley Pulse Xcd 1-6 grammos botot használom.Legtöbb esetben 5 grammos fejet használok és csak akkor rakom fel a 2.8 grammosat,ha nagyon finnyásan esznek.Egyébként bármilyen gumis bot alkalmas ehhez a technikához.






Mi alapján lesz egy csali legenda?Létezik olyan,hogy tuti csali?Szerintem nem,viszont olyan márka van aminek a termékeit elsőnek akasztom a kapocsba. Mindennek megvan a maga ideje,én célhalhoz és az adott körülményekhez választok csalit. Amióta Zman gumikkal horgászok elmondhatom, hogy nem kell két hal után csalit cserélnem.Egy gumival nekem eddig a személyes rekordom 29 hal volt és utána sem ment tönkre,ha nem bent maradt egy akadóba.Úgy olvastam a személyes rekord 232 hal volt.Nem akarok konkrét márkákra kitérni,de volt több olyan csalim amiből egy csomaggal elhasználtam egy laza délelőtt és még drágább is volt mint az általam favorizált Zman Trd Crawz. A puha ElaZtech anyagnak köszönhetően mindegyik csali tartós és élethűen mozog.






TRD Bugz egy olyan csali amivel eddig sehol sem betliztem,csikós banditák mellett a süllők és imádják. Eljutottam arra a szintre, hogy ha gumizni megyek akkor csak is ned rig! Tudom nem szabad egy módszernél leragadni és csak azt erőltetni, de amíg ilyen szép halakat fogok vele addig nekem eszem ágában sincs váltani.





Nagyon örülök neki, hogy ezt a módszert megismertem és eredményesen tudom használni. Persze nem biztos,hogy mindenhol működik majd, de az nem kérdéses melyik csalit fogom felrakni, ha egy általam ismereten helyre megyek pergetni.

Megjegyzések