Visszatérő

Sok évvel ezelőtt amikor elkezdtem ismerkedni a pergető horgászattal akkor még nem voltak közösségi oldalak és reklám arcok akik útba igazítottak volna.Sötétben tapogattam és nem igazán tudtam milyen csalit vásároljak,szerencsére az eladó kedves volt mindenre azt mondta,hogy az jó lesz vedd meg.Vidéki horgászbolt révén nem volt nagy választék,Salmo műcsalik mellett volt pár Rapala a felső polcon amikre még ránézni sem mertem olyan drágák voltak.Aztán egyik nap munka után beugrottam csalit vásárolni a hétvégi horgászatra,tervem az volt,hogy egy olyan csalit választok amit jó messze el lehet dobni.Ezen a gyönyörű napom vettem le az első Salmo Slidert a polcról,nem sok remény fűztem hozzá,de a súlya miatt megvásároltam :)


Első kettő jerkbait csalim

Akkor még nem tudtam hogyan kell őket használni csak az volt a lényeg,hogy jó messze eltudjam dobni és lesz ami lesz.Eleinte egy három méteres spinning bottal próbáltam életre kelteni a legendát,nem volt könnyű dolgom,de kitartó voltam és pár horgászat után már az első csali volt amit a kapocsba helyeztem.Annyira jól ment a pergetés,hogy az egyik alkalommal akkora gubancot sikerült dobnom,hogy közel ötven méter zsinórt ki kellett dobnom.Ezek után nem volt más választásom muszáj volt vásárolnom egy multis felszerelést.Nem volt sok pénzem ezért a barátomtól vettem meg egy Abu Garcia Black Max multis combot amivel már az első horgászatom alatt sikerült fognom egy csukát.Eleinte azért nem ment minden olyan fényesen,sikerült pár szebb gubancot dobnom és a betlizni is megtanultam.Régen nagyon sok alkalommal nem vittem magammal fényképezőgépet ezért csak pár képpel tudok szolgálni.












Egy élve múlva elvesztettem az állásom és felköltöztem Budapestre,multis botot nem,de az összes sliderem el kellett adnom.Pár hónap múlva sikerült talpra állnom és újból elkezdtem horgászni.Multizás háttérbe szorult és több év kihagyás után itt Hollandiában vittem ki újra a partra.Közben újból vettem hat darab slidert,de soha nem vittem magammal.Közel három éve csak gumizok ezért nehéz volt úgy elmenni horgászni,hogy csak jerkbait csalit viszek magammal.Viharos szél sem tudta elvenni a kedvemet a horgászattól és közel négy óra pergetés alatt egy csukát sikerült fognom.Elvileg süllőt akartam fogni,de a magas légnyomás közbeszólt.Ugyan olyan boldog voltam mint anno az első csukámnál és a sliderek büszkén elfoglalták helyüket abba a dobozba amit mindig magammal viszek.




Megjegyzések