Reflektorfényben:Bomber Lures

Közel egy éve megszállott pergető vagyok és nincs olyan hét,hogy ne szerezzek új csalit,rengeteg márka,típus megfordult a kezem alatt.Sok csaliban csalódtam és nem egy volt ami kellemes meglepetést okozott.Sok horgászat alatt próbálgattam a különféle Rapala modelleket,de eddig egyikkel sem sikerült halat fogni.Remélem a jövőben ez változni fog.

Térjünk a lényegre!Egy olyan csaliról szeretnél pár szót írni amit egy időben még elakartam adni csak sajnos nem találtam vevőt rá.Mivel a nyakamon maradtak ezért elkezdtem dobálni velük és az első kapás után rájöttem,hogy több van ezekben a csalikban mint,hogy fillérekért eladjam.



A Bomber Bait Company két Texas-i "őrült" horgász kísérletezéseiből nőtte ki magát a világ egyik legismertebb műcsali-gyártójává. Ike Walker és C.S. Turbeville a XX. század '30-as éveinek közepén Észak-Texas vizein horgásztak. A '60-as évek elején kezdtek el különféle modelleket tervezni, tesztelni és gyártani. Ekkor találkoztak egy helyi szenvedélyes horgásszal, Floyd Mabryval, aki meglátta a lehetőséget a cégben, és Bomber wobblerekkel horgászva bemutatókat tartott a legnagyobb outdoor lapok szerkesztőinek, a horgászcikk-forgalmazóknak és boltosoknak. Ez hozta meg az igazi sikert.

A teljes Bomber választékról elmondható, hogy világszerte a horgászok kedvencei. A múlt századi, kipróbált modellek éppúgy, mint a hologrammos grafikával, a legújabb kor kihívásainak megfelelő layouttal ellátott jerkbaitek. Számtalan modell, elképesztő színvariációk, minden halfajra, körülményre adott a válasz. Csak meg kell találnunk!


Kilenc Bomber mellett két Rebel is helyet kapott.


Csömödéri víztározó nem a legjobb pergető pálya,nagyon kevés csuka van benne és alacsony vízállása miatt nagyon kevés csalival lehet eredményesen horgászni.Legutóbbi horgászatom során két kölyök csuka mellett rengeteg végszereléket sikerült összeszednem.Sajnos két alkalommal be kellett mennem a csaliért vízbe,nagy hőségre való tekintettel nem voltam olyan ideges:)Pusztaszentlászlón már visszatérő vendég vagyok,sok szép csukát rejt a tó és imádok ott pergetni.



Ilyen környezetben öröm horgászni.


Itt sikerült a legtöbb csukát fognom.



Esős időben veszélyes a meredek part..

Tó vége is ígéretes hely.


Felszerelésem.


Két örült horgász olyan csalira vágyott,mely gond nélkül eljön az alsó vízinövény sáv felett, és nem süllyed, ha megállítják.Méretükhöz képest nagyon jól dobhatók ezek a csalik,vízbe érés után a felszínen maradnak és már lassú bevontatás mellett is intenzíven dolgoznak.Sok esetben úgynevezett „Stop and Go!” vezetési technikával használom őket.Nem elhanyagolható az sem,hogy fogósságuk mellett kedvező áron beszerezhetők ezek a wobblerek.Magyarországon nem olyan népszerű és kevés olyan bolt van ahol forgalmazzák,jómagam ebayről szereztem be őket.Mindenkinek ajánlani tudom aki nem szeretne egy vagyont kiadni műcsalikra.


Nem egy rekordlistás méret:)


Virággal pózoló csuka.


Nála már a fék is megszólalt:)


Szépen lenyelte:)


Meredek part miatt merítő szákot használtam.



Sok halról nem sikerült képet csinálnom és persze a legnagyobbat még megszákolni sem sikerült.Mindig az a legnagyobb amiről nem készült kép:)


Következő részben egy olyan csaliról szeretnék írni ami nélkül soha nem megyek el horgászni és eddig minden helyzetben bizonyította,hogy nincs ellenfele.


Megjegyzések